به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد

| مقالات | 0 دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
نسخه مناسب چاپ

هیچ چیزی بهتر از یک صبحانه مقوی و کامل نور و انرژی آفتاب را در بدن به جریان نمی اندازد …

به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد

نور و روشنی و آفتاب تو را به سوی خود می‌خوانند. به سوی شروعی دوباره و پروازی دوباره، چالش‌های جدید، دوباره قد کشیدن و دوباره راه خود را به سوی خورشید هموار کردن. برای آغاز یک صبح پویا و پر فعالیت، باید نور و انرژی صبحگاهی را در رگ‌هایت جاری کنی و هیچ چیزی بهتر از یک صبحانه مقوی و کامل این نور و انرژی را در بدنت به جریان نمی اندازد.

همیشه یادمان باشد که صبحانه مهمترین وعده روزانه است و قسمت اعظم سوخت لازم برای پرواز و جولان در آسمان زندگی را صبحانه برای بدن تامین می‌کند. صبحانه ذهن را جلا می‌دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، استرس و خستگی را دور می‌کند و از بسیاری از بیماری‌ها همچون چاقی، اضافه وزن و دیابت پیشگیری می‌کند و تقویت کننده حافظه است.

ویژگی‌های یک صبحانه سالم:

صبحانه سالم و کامل باید پر پروتئین و پر فیبر باشد. مصرف حداقل پنج گرم فیبر در وعده صبحانه توصیه می‌شود. این مقدار را می‎‌توانید به راحتی با افزودن یک بشقاب پیش دستی سبزی خوردن یا  یک عدد سبزی بخارپز شده یا دو کف دست نان سبوسدار، به دست آورید. به خاطر داشته باشید که جایگزین کردن صبحانه با میوه تو صیه نمی شود و بهترین زمان برای مصرف میوه، به شکل میان وعده و با ۲ ساعت فاصله از وعده های غذایی اصلی می باشد.

منابع خوب پروتئین که می‌توانند در وعده صبحانه لحاظ گردند، عبارتند از:

تخم‌مرغ: مصرف دوعدد تخم‌مرغ کامل (زرده و سفیده) در هفته هیچگونه عوارضی در بر ندارد.

لبنیات: کلسیم موجود در لبنیات علاوه بر حفاظت از استخوان‌ها، نقش چربی سوزی و مقابله با اضافه وزن و چاقی را دارد. فقط از اقلام کم چرب و کم نمک استفاده نمایید. بهترین انتخاب برای لبنیات در وعده صبحانه، پنیر می باشد. سعی کنید پنیر را هیچگاه خالی نخورید. در کنار پنیر از سبزی خوردن، گردو، آویشن یا سیاهدانه استفاده کنید. خصوصا مصرف پنیر با گردو خیلی توصیه می‌شود.

از دیگر منابع پروتئین: کره بادام زمینی، خوراک عدسی، خوراک لوبیا، انواع حلیم یا آش

مواد غذایی مفید در جهت کاهش اضطراب و آغاز نمودن روزی آرام:

عسل: به خصوص اگر به صورت ناشتا در یک لیوان آب ولرم حل شده و با مقداری دارچین و نصف لیموترش مصرف شود.

کشمش خصوصا مویز

 ریحان، نعنا

مصرف نوشیدنی در کنار غذا توصیه نمی شود. بهتر است از نوشیدنی هایی مانند انواع چای، شیر و آبمیوه های طبیعی، با فاصله از وعده های غذایی استفاده شود. تنها در صورتی که دهانتان خشک می شود و نیاز به مصرف مایعات در کنار صبحانه دارید، می توانید از جرعه های کوچک چای کمرنگ و یا آبمیوه های طبیعی استفاده نمایید.

نویسنده : بهنوش نفیسی ؛ کارشناس تغذیه

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


دیدگاه خود را بنویسید:

با استفاده‌ی کم‌تر از کاغذ؛ در مراقبت از محیط‌زیست سهیم باشیم.

تمامی حقوق معنوی مالكیت این مطلب برای موسسه افرا محفوظ است.
https://ranginkamanesepid.com