آمادگی برای یک زندگی جدید (روانشناسی)

| مقالات | 0 دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
نسخه مناسب چاپ

چند قدم کوچک ولی مؤثر برای یک آغاز متفاوت در آستانه نو شدن طبیعت

آمادگی برای یک زندگی جدید

الهام بهادر کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

امسال به‌زودی به پایان می‌رسد و سال نو فرامی‌رسد و فصل دیگری از زندگی آغاز می‌شود، احتمالاً شما تنها کسی نیستید که می‌خواهید زندگی جدیدی را در سال جدید آغاز کنید یک زندگی شاد، پرانرژی و موفق.

ایجاد تغییر سخت نیست فقط مستلزم کمی اراده، شجاعت و خلاقیت است.

من چند قدم کوچک ولی مؤثر را به شما پیشنهاد می‌کنم که می‌تواند شروعی باشد برای یک آغاز متفاوت.

  • اولین قدم این است که کمی با خود خلوت کنید و سالی که گذشت را با تأمل مرور کنید. اگر برنامه‌ای داشتید ببینید چند درصد آن به انجام رسیده و اگر برنامه‌ای تا به امروز نداشتید شروع کنید به نوشتن آن برای سال جدید. مکتوب کردن اهداف یک سال می‌تواند مسیر شما را مشخص کند و به زندگی شما جهت بدهد کسانی که برنامه‌ریزی سالانه، ماهانه و روزانه دارند کم‌تر دچار آشفتگی و رخوت می‌شوند. نکته‌ی مهم این است که هدف‌هایی که انتخاب می‌کنید نباید از حد توان و امکانات شما بیشتر باشد چراکه ممکن است در نیمه‌ی راه دچار ناامیدی و یأس شوید.
  • قدم دوم: سعی کنید حال و هوای افکار خود را تغییر دهید. قضاوت‌های منفی را در رابطه با خود و دیگران حذف کنید. یک نگرش­دهی مثبت در خود ایجاد کنید. هرروز چند دقیقه برای سکوت و تجدید انرژی برای خودتان اختصاص دهید. این زمان اگر در انتهای روز باشد بهتر است. چند دقیقه قبل از این‌که به رختخواب بروید به‌روزی که پشت­سر گذاشتید فکر کنید و بررسی کنید که چند ساعت از آن مفید بوده است این کار را می‌توانید آخر هفته برای هفته‌ای که گذشت و آخر هرماه انجام دهید.
  • قدم سوم: از بدن خود مراقبت کنید. بدن شما تنها چیزی است که از تولد تا زمان مرگ همراهتان است. به بدنتان احترام بگذارید و از آن مراقبت کنید. ورزش، یوگا، خوردن مواد غذایی مناسب و مفید و مکمل‌های غذایی، توجه به برنامه‌ی خواب‌وبیداری، دوری از موقعیت‌های خطرساز و آسیب‌رسان.
  • و در پایان: این را بپذیرید که فقط و فقط شما هستید که مسئول زندگی خودتان هستید و با تصمیم‌هایی که می‌گیرید و انتخاب‌هایی که می‌کنید مسیر زندگی‌تان را مشخص می‌کنید. اگر مایل هستید زندگی‌تان تغییر کند و در مسیر بهتری پیش برود، انتخاب‌هایتان را تغییر دهید و خلاقانه‌تر قدم بردارید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


دیدگاه خود را بنویسید:

با استفاده‌ی کم‌تر از کاغذ؛ در مراقبت از محیط‌زیست سهیم باشیم.

تمامی حقوق معنوی مالكیت این مطلب برای موسسه افرا محفوظ است.
https://ranginkamanesepid.com